Vmax MEDIA fon: 03329 / 61 31 10 - fax: 03329 / 61 31 49 Nicolas Böll
Am 26. Februar 1965 in Berlin geboren, absolvierte in den Jahren 1984 bis 1986 die Schauspielschule bei Else Bongers. Noch während der Ausbildung wurde er von Boy Gobert an das Schillertheater engagiert, worauf bis 1996 diverse Engagements an Berliner Bühnen folgten.

Dazu kommt die Synchronisation von internationalen Spielfilmen für TV und Kino. Nicolas Böll ist u. a. die deutsche Synchronstimme von Kevin Bacon ("Flatliners"), Prince ("Purple Rain"), Emilio Estevez ("Young Guns"), William Baldwin ("Sliver"), Ben Affleck ("Good Will Hunting") und Joaquin Phoenix ("Gladiator").

1995 gründete Nicolas Böll die Vmax MEDIA Filmproduktion und ist seitdem deren Geschäftsführer. Seit 1996 ist Nicolas Böll mit der Vmax MEDIA für die gesamte TV-Coverage der Deutschen Rallye Meisterschaft verantwortlich.

Seit 1998 produziert Nicolas Böll Imagefilme, Dokumentationen, Baubegleitungen, Kino- und TV-Werbespots. Für den Liebhaber von Kinofilmen ist die Arbeit hinter der Kamera "die Hoffnung darauf, einen Teil der Bilder, die in meinem Kopf herumschwirren, zu realisieren."

Born on February 26th, 1965, in Berlin. Attended a course at the Else Bongers Acting School from 1984 until 1986. Still in his training as an actor, he was engaged by Boy Gobert to the Schiller Theatre. Until 1996, he played on various Berlin stages.

Apart from his engagement as an actor on stage, Nicolas Böll is involved in the synchronisation of international movies. He is the German voice of Kevin Bacon ("Flatliners"), Prince ("Purple Rain"), Emilio Estevez ("Young Guns"), William Baldwin ("Sliver"), Ben Affleck ("Good Will Hunting") and Joaquin Phoenix ("Gladiator").

In 1995, Nicolas Böll founded the Vmax MEDIA production company and is its managing director since. Since 1996, is responsible with the Vmax MEDIA for the complete TV coverage of the German Rally Championship.

Since 1998, he produces image videos, documentations, building construction reports, movie and TV advertisements. For the passionate admirer of movies, the work behind the camera is "the hope to visualize some of the pictures that are spinning in my head."